top of page
Image by Rodion Kutsaev

Yoga tips

Yin yoga.jpg
MJ1A8605_edited_edited_edited.jpg

Yoga:

  • versterkt je spieren en bouwt (mentale) kracht op

  • verbetert je conditie en veerkracht

  • maakt je flexibeler in lichaam en geest

  • geeft je een betere houding fysiek en mentaal

  • laat je landen in het hier en nu

  • verbeterd de ademhaling

  • brengt ontspanning

Goed om te weten

  • ​​Draag makkelijk zittende (laagjes) kleding.

  • Eet niet te zwaar voor de les, ongeveer 2 uur van te voren is geen probleem.

  • Drink na de les veel water of kruidenthee, want yoga is ook een reiniging van het lichaam.

  • Luister altijd goed naar je eigen lichaam, dat geeft goed aan wat wel en niet kan.

  • Sla houdingen over die pijnlijk voor je zijn of vind/vraag jouw optie. Je kunt je vraag mailen naar marloes@ajnatempel.nl

  • Wees niet ongerust over stijfheid van het lichaam, yoga is voor iedereen.

  • Geef je lichaam ook de tijd om te wennen aan de houdingen.

Tips voor thuis

  • Vind een fijne yogamat die bij jou past. Ik geef je graag advies, mail naar marloes@ajnatempel.nl

  • Verzamel kussens, blokjes en dekentjes vanuit je huis. Heb je geen blokken, pak een paar dikke boeken. In de uitleg van de les in de videotheek staat welke attributen gebruikt worden. Bekijk deze video voor meer uitleg.

  • Leg je telefoon weg of zet hem op vliegtuigstand (mits je hem niet gebruikt voor de les uiteraard ;)

  • Vertel eventuele huisgenoten dat je een moment voor jezelf hebt en even niet gestoord wilt worden.

  • Creëer een fijne sfeer. Brand eventueel een kaarsje en etherische olie in de diffuser als je dat fijn vind.

  • Het allerbelangrijkste: geniet en kijk wat yoga voor jou kan betekenen.

Relax, nothing is under control
IMG_1570.jpg
bottom of page